Głównym zadaniem treści, które publikujesz na blogu lub stronie internetowej jest informowanie czytelników o tym czym się zajmujesz, dostarczanie eksperckiej wiedzy i cennych wskazówek. Rolą treści jest także zbieranie ruchu dla poszczególnej witryny, to na nim tak bardzo Ci zależy. Chcesz wiedzieć co zrobić, by przy pomocy treści zwiększyć ruch na stronie?

Jednym z kluczowych elementów optymalizacji strony internetowej jest tworzenie wartościowych dla czytelników treści oraz ich regularna aktualizacja – wzbogacanie artykułów o nowe dane i słowa kluczowe.


1. Jak pisać artykuły pod SEO?

Największy wpływ na wyniki wyszukiwania mają treści w postaci zwykłych artykułów.
Biorąc pod uwagę optymalizację SEO, głównym wskaźnikiem, definiującym dobre artykuły jest ich unikalna, wartościowa dla odbiorcy treść. Dzięki wartościowej treści, artykuł ma szansę zostać udostępniony przez kolejnych użytkowników, co przełoży się na jego pozycję w wynikach wyszukiwania.
Kluczowym działaniem powinno być dodanie w treści artykułu słów kluczowych. Pamiętaj, że słowa powinny wyglądać przede wszystkim naturalnie. Jeśli naszpikujesz treść słowami kluczami artykuł będzie wyglądał jakby został zoptymalizowany wyłącznie pod wyszukiwarkę i nie zachęci do przeczytania.

2. Title i description

Jednym z najistotniejszych elementów, wpływających na SEO optymalizację artykułu jest jego tytuł, umieszczony w kodzie strony, czyli title. Powinien on zawierać nie więcej niż 70 znaków oraz przynajmniej 1 słowo kluczowe. Pamiętaj, że im wcześniej w tytule umieścisz słowo kluczowe, tym bardziej polubi treść robot Google.

Równie ważny co tytuł jest opis w kodzie meta description. Treść takiego opisu wyświetli się użytkownikom tuż pod linkiem prowadzącym do strony. Optymalnie, jeśli metaopis będzie miał od 100 do 160 znaków.
Tworząc artykuł nie zapominaj o nagłówkach (oznaczanych symbolami H).
Nagłówki są swego rodzaju podpowiedzią, której udzielamy robotom Google. Dzięki niej wiedzą czego dotyczy tekst i odpowiednio go klasyfikują. Jak nietrudno zgadnąć, warto umieszczać słowa kluczowe także w nagłówkach.

3. Linkowanie wewnętrzne

Nie mniej ważne od nagłówków jest linkowanie wewnętrzne. Linków wewnętrznych, kierujących do konkretnej podstrony serwisu możesz używać np. we wpisach blogowych. Dzięki nim nie tylko przekierujesz odbiorcę do interesującej go treści, ale poprawisz także pozycję serwisu w wyszukiwarkach. Dobrym pomysłem będzie również umieszczenie pod artykułem tekstu „Czytaj także” wraz z linkami do podstron o podobnej tematyce.

Przykład:

4. Chcesz być wyżej w Google? Aktualizuj treści

Chcąc zapewnić swojemu serwisowi dobrą pozycję strony w Google warto regularnie aktualizować treści. Dlaczego? Każdego dnia roboty Google starannie przeszukują każdy zakątek sieci w poszukiwaniu najbardziej wartościowych treści. Ich zadaniem jest dokonanie selekcji i oddzielenie spamu oraz stron niskiej jakości od serwisów, które mogą być wartościowe dla użytkowników. Co ważne, jako serwisy gorszej kategorii traktowane są strony z nieaktualną treścią lub danymi, wprowadzającymi użytkowników w błąd.
Regularna aktualizacja treści jest niczym skierowany do botów Google komunikat mówiący: „Witaj, mam nowe aktualne treści. Czytelnicy mogą znaleźć u mnie dużo wartościowych informacji”. Na tej podstawie roboty mogą wyciągnąć wnioski, że Twoja witryna przedstawia dużą wartość, nie można więc zaliczyć jej do strony wspomnianej na początku jako tej gorszej kategorii.
Aktualizacja treści ma ogromne znaczenie również dla czytelników, którzy spragnieni nowych treści będą zaglądać na Twoją stronę jeszcze częściej.

5. Nie tylko artykuły

To właśnie artykuły indeksowane są jako pierwsze i to one osiągają najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Jeśli na swojej stronie posiadasz obrazy lub video, nie możesz o nich zapominać. Ostatnio również one coraz częściej pojawiają się w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Fotografie można optymalizować poprzez nadanie im odpowiednich nazw. Nazwa pliku powinna zawierać słowo kluczowe. Nie powinna zawierać zbędnych liczb, znaków interpunkcyjnych. Jeśli świadczysz usługi copywriterskie, zamiast: images567$!.jpg nazwij zdjęcie copywriter.jpg.

To już na tyle w artykule dotyczącym aktualizacji treści, mamy nadzieję, że od teraz zwrócisz większą uwagę na swoje wpisy. 

Łukasz Bielawski
>
Łukasz Bielawski
Zawsze chętny do pomocy. Od 10 lat zajmuje się marketingiem internetowym, z naciskiem na działania seo oraz kampanie w ekosystemie Google Ads. Prywatnie pasjonat motoryzacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?