Czy wiesz, czym jest Topical Authority? To obszar, w zakresie którego funkcjonuje Twoje słowo kluczowe. Im lepiej wykorzystasz możliwości słowa kluczowego w treści, tym artykuł będzie uznany przez robota Googla za bardziej wartościowy, cenny dla użytkownika. Topical Authority powstaje podczas analizy semantycznej słowa kluczowego za pomocą określonych narzędzi, Planera słów kluczowych, Senuto czy SEMSTORM. Pokażemy, jak dobrać słowa kluczowe i odnieść się do jego Topical Authority.

Odpowiedni dobór słów kluczowych wraz z analizą semantyczną oraz nasyceniem jego różnych form w tekście – to kluczowy element strategii Content Marketingu. Każde użycie słowa kluczowego w odniesieniu do tematycznego obszaru, czyli Topical Authority, daje większe szanse na pozytywne wskazanie Twojej witryny jako tej, która rzeczywiście jest wartościowa.

Słowa kluczowe. Dlaczego to ważne?

Słowo kluczowe, czyli jak komunikować się w sieci? Znajdziemy szereg narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych. Te najpopularniejsze omawiamy poniżej. Użycie danego słowa kluczowego pozwala nam precyzyjnie zaplanować działania komunikacyjne. Nie są to ogólne wyrażenia, ale rzeczywiste hasła wpisywane do wyszukiwarki dla Twojej branży. Zarówno w kampanii google, w przypadku tworzenia grupy reklam, jak również w wyszukiwarce. Klienci szukając danych produktów i usług, zanim nastąpi magiczne kliknięcie, znajdują je po danym słowie kluczowym. Wpisując frazę kluczową (inaczej słowo kluczowe) lądują na Twojej witrynie. Jak je poznać? Używałeś już planera słów kluczowych? Sprawdzałeś rzeczywiste liczby wyszukiwań w internecie danych fraz? Informacje takie pozyskasz w planerze słów kluczowych.

1 Jak dobrać słowa kluczowe?

  • Pierwszą, a także najczęściej stosowaną strategią specjalistów zajmujących się analizą witryn internetowych jest utworzenie listy tematycznych słów oraz spisanie usług, produktów, jakie oferuje np. naprawa pralek, etui iPhone 4S. Do podstawowej listy dobiera się następnie obszary działania, czyli np. naprawa smartfonów Wrocław (uwaga, słowa ze wskazaniem geolokalizacji umieszcza się w treści naturalnie, w formie odmienionej, podobnie jak inne zbitki słów zaliczane do tzw. długiego ogona).
  • Drugim sposobem tworzenia listy słów kluczowych jest skorzystanie z podpowiedzi Google. Kiedy wprowadzisz do wyszukiwarki frazę, od razu pojawią się podpowiedzi, umieszczane najczęściej na dole strony wyniku wyszukiwania. Czasem będzie ich więcej, czasem mniej. Korzystaj z nich!
  • Trzeci wariant to umiejętne analizowanie danych zebranych w narzędziach, planerach. Przeanalizują one słowa kluczowe pod względem ich dopasowania semantycznego i pomogą Ci w całej kampanii marketingowej.

2 Senuto

Bardzo przydatne narzędzie, jedno z najwyżej ocenianych w rankingach polskich specjalistów SEO. Umożliwi Ci przeprowadzenie audytu SEO z nastawieniem na słowa kluczowe oraz poprawną optymalizację strony.


W bazie Senuto znajdziesz 101 milionów polskich słów kluczowych, które ciągle są uzupełniane, oraz 3 tryby ich wyszukiwania.
W trybie dokładnym Senuto pokazuje frazy kluczowe ze słowem wpisanym przez Ciebie. Wyszukiwanie z uwzględnieniem zmian pozwala na to samo co wcześniej, ale uwzględnia odmianę wyrazów. Kolejną możliwością jest wyszukiwanie synonimów. Prawdziwe możliwości Senuto SEO copywriter zauważy jednak dopiero po skorzystaniu z filtrów, czyli wyszukiwania podstawowego oraz zaawansowanego.

SENUTO to narzędzie do kompleksowego wsparcia działań SEO, na które składają się cztery główne moduły. Analiza widoczności – na bazie 20 milionów fraz tygodniowo i 2,5 miliona fraz dziennie badamy widoczność stron w wyszukiwarce Google. Baza słów kluczowych – baza 100 milionów fraz wraz z możliwością filtrowania po wielu cechach. Audyty SEO – audyty składające się z 10 precyzyjnych raportów. Pomagają poprawiać dopasowanie witryny do standardów wyszukiwarek i na bieżąco kontrolować zmiany na stronie. Narzędzia SEO – 33 narzędzia automatyzujące codzienne procesy.

3 SEMSTORM

Jest kolejnym narzędziem SEO, dzięki któremu stworzysz swoje Topical Authority dla poszczególnych słów kluczowych. W SEMSTORM sprawdzisz, jakie frazy kluczowe podwyższą pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania i wyznaczysz te, które są najczęściej wpisywane przez internautów. SEMSTORM pomoże Ci również w poszukiwaniu propozycji fraz. Słownik narzędzia składa się z 400 milionów słów kluczowych. Narzędzie pozwoli Ci na znalezienie dobrych propozycji fraz dla 1 słowa kluczowego, które później wykorzystasz.

SEMSTORM International to największe polskie narzędzie dostarczające danych niezbędnych do prowadzenia efektywnego i jakościowego marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Umożliwia m.in. codzienny monitoring pozycji fraz, analizę słów kluczowych pod kątem ich miesięcznej liczby wyszukiwań czy szczegółowe porównanie z konkurencją. SEMSTORM

4 Google Adwords Keyword Planner

Narzędzie, które wcześniej występowało pod nazwą Google Adwords Keyword Tool, zmieniło się jakiś czas temu, a jego nowa odsłona łączy w sobie cechy poprzedniego oraz Estymatora Ruchu. Keyword Planner ma w sobie różne opcje dopasowania słów kluczowych – najlepszą pod SEO jest dopasowanie ścisłe, ale możesz korzystać również z innych możliwości. W porównaniu do poprzedniej wersji znajdziesz większą liczbę wyszukiwań, lepiej zorganizujesz słowa kluczowe i otrzymasz bardziej użyteczne informacje na temat każdego słowa kluczowego.

4 Answer the Public

Answerthepublic.com to darmowe narzędzie dające wyniki także w języku polskim. Wystarczy wpisać dowolne słowo, by uzyskać listę fraz z jego użyciem. Szczególnie ciekawe są pytania, które często można potraktować jak gotowe tematy do artykułów na swój blog, FAQ czy sekcję pomocy.

Przykładowo wpisując w wyszukiwarce słowo „domena” wyświetlono je 78 pytań, a wśród nich „jak sprawdzić czy domena jest wolna” czy „jak sprawdzić kiedy domena będzie wolna”.

Informacja z Answer the Public

Dane pozyskane z Answerthepublic możesz następnie sprawdzić za pomocą Google Keyword Plannera, aby dowiedzieć się jak często uzyskane frazy są wyszukiwane w Google.

5 Google Trends

To narzędzie, które pomaga nam mierzyć popularność określonych tematów, produktów, haseł lub słów. Może służyć do identyfikacji najpopularniejszych zapytań wyszukiwania w określonym przedziale czasu i trendów w danym dniu. Możesz również zobaczyć, jak zmieniało się zainteresowanie tymi tematami na przestrzeni czasu. To narzędzie do analizy trendów. Za pomocą planera słów kluczowych od Google Trends:

  • z jednej strony sprawdzisz historię uzyskanego wcześniej słowa kluczowego,
  • a z drugiej – w sekcji Podobne zapytania – poznasz najpopularniejsze frazy.


Mamy nadzieję, że nieco pomogliśmy w Twoim przyszłym planowaniu i doborze słów kluczowych. Powodzenia przy planowaniu swojej kampanii! Pamiętaj, że dobór słów kluczowych to nie wszystko – korzystaj z łatwego w obsłudze narzędzia do monitorowania pozycji w Google i bądź na bieżąco z frazami, po których wyszukują Cię klienci. W razie jakichkolwiek pytań nasz zespół z chęcią udzieli Pomocy.

Łukasz Bielawski
>
Łukasz Bielawski
Zawsze chętny do pomocy. Od 10 lat zajmuje się marketingiem internetowym, z naciskiem na działania seo oraz kampanie w ekosystemie Google Ads. Prywatnie pasjonat motoryzacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?