Moderujesz opinie o produktach na stronie? Filtrujesz to, co ma pojawiać się na stronie jako opinia o Twoich produktach? A może przyglądasz się tematycznym serwisom, na których klienci pozostawiają informacje o Twojej firmie? Opinie o marce oraz jej produktach to cenne źródło informacji szczególnie dla potencjalnych klientów, którzy nie do końca są zdecydowani na zakup tego, co oferujesz. W artykule wskażemy, na co szczególnie powinieneś zwrócić uwagę.

Aż 75% internautów liczy się z opiniami o produkcie, które znaleźli na stronach o charakterze opiniotwórczym. Oznacza to, że ¾ wszystkich potencjalnych klientów, może przejść do konkurencji pod wpływem opinii zewnętrznych. Wystarczy, że nie przekonasz ich treścią zgromadzonych komentarzy na stronie lub też nie zadbasz o pozytywny odbiór w serwisach zewnętrznych.

Pamiętaj, że opinie o produktach mają w sobie duży potencjał i warto inwestować w działania z nimi związane. System rekomendacji, to jedno z ważniejszych narzędzi działań marketingowych.

Aktualizacja 2023

Zobacz przygotowany przez nas film i dowiedz się więcej O opiniach w internecie i ich skuteczności.

Opinią handel stoi

Co jest szczególnie ważne w systemie rekomendacji? Przede wszystkim możliwość poznania ocen oraz opinii o produktach bezpośrednio na Twojej witrynie. Moderuj komentarze, rozwiązuj problemy kupujących i staraj się opracować łatwe w obsłudze systemy do szybkiego oceniania.

Staraj się tak skonstruować podstronę o produktach by użytkownik, po wejściu na witrynę otrzymał pozytywną i rzeczową opinię. Zobaczył, że produkt jest wart uwagi. Skieruj zainteresowanego w te obszary serwisu, gdzie istnieje możliwość dodawania opinii w Twoim sklepie internetowym. Formularz do ich składania powinien być jak najbardziej przejrzysty. Możesz też rozsyłać newsletter z informacją o możliwości opiniowania Twoich produktów. Dodatkowo reklamuj bazę opinii na stronie głównej.

Co zrobić, by zachęcić do pozostawiania komentarzy?

  1. Po otrzymaniu przesyłki przez klienta, wyślij prośbę o opinię i podzielenie się wrażeniami z realizacji zamówienia. Do wiadomości załącz bezpośredni link, aby na zaopiniowanie produktu klient potrzebował jak najmniej czasu. Istnieje wtedy możliwość, że rzeczywiście pozostawi opinię.
  2. Organizuj rabaty za udzielanie opinii. Nawet nieduży, 5% rabat na pojedynczy produkt sprawi, że klient chętniej podzieli się swoimi wrażeniami.
  3. Rób co jakiś czas konkursy na najlepsze opinie. Wynagradzaj najbardziej zaangażowanych klientów.

Moderacja komentarzy

Co z moderacją komentarzy? Czy przepuszczać tylko te pozytywne? Przyjmuje się następującą zasadę: moderuj wszystko, pozostawiaj to, co użyteczne. Negatywny komentarz, ale merytoryczny, nad którym możesz popracować i tym samym poprawić jakość swoich usług – powinien pozostać widoczny. Pozytywny, ale nie wnoszący niczego do dyskusji – można podobnie jak przekleństwa – usunąć.

Moderuj tak, by jednocześnie móc odpowiadać na zapytania klientów. Odpowiadaj jako specjalista, upewnij się, że przekazujesz tylko właściwe informacje.

Systemy rekomendacji oraz porównywarki cenowe

Porównywarki cenowe stają się coraz bardziej popularnym narzędziem wśród wielu potencjalnych klientów. Pozwalają nie tylko dowiedzieć się, w którym sklepie klient znajdzie dany produkt w dodatku za najniższą cenę, ale również rekomendować oraz opiniować produkty własne. Zaistnienie w takich miejscach, szczególnie dla rozpoczynającego swoją działalność sklepu, będzie strzałem w dziesiątkę. Należy jednak pamiętać, że na dobry marketing potrzeba czasu, więc widoczność w porównywarkach cenowych przyniesie rezultaty w przyszłości.

Social media a produkt

Ludzie korzystając z Facebooka codziennie, nie tylko kontaktują się za jego pomocą ze znajomymi, ale również czytają wiadomości, newsy, a także coraz częściej oglądają filmy poradnikowe i wiralowe. Jak myślisz, czy jest to źródło istotnych opinii o produktach?

Fanpage na Facebooku może być świetnym narzędziem do wymiany poglądów Twoich klientów oraz oceniania Twoich produktów, dlatego prowadząc sklep internetowy, powinieneś się również skupić na tym elemencie. Moderuj komentarze, użytkownicy potrafią być często hejterami, którzy szybko przedstawią Twoją markę w złym świetle. Reaguj już teraz! Nie pozostawiaj postu zbyt długo bez odpowiedzi. To może zdenerwować zainteresowanych. O tym, że kryzysy w socialu wybuchają często, przekonało się przecież wiele marek.

W związku z tym, potencjalni klienci zawsze poszukują opinii innych o danej marce, produkcie czy samym e-sklepie. Działając w tej branży, powinieneś więc skupić się na budowaniu wizerunku Twojej marki oraz produktów poprzez opinie Twoich klientów. Zbieraj wiedzę oraz doświadczenie w dziale e-marketing. Zaglądaj do sekcji opinii na stronie. Odpowiadaj, pomagaj!

Łukasz Bielawski
>
Łukasz Bielawski
Zawsze chętny do pomocy. Od 10 lat zajmuje się marketingiem internetowym, z naciskiem na działania seo oraz kampanie w ekosystemie Google Ads. Prywatnie pasjonat motoryzacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?