Hekko.pl
tel. 58 732 71 94
e-mail: biuro@hekko.pl

Hekko.pl - FAQ

Wszystko o hostingu stron www

Poniżej odpowiedzi na najczęściej zadawane przez naszych klientów pytania, dotyczące oferty hostingu stron internetowych, poczty email czy sklepów internetowych. Jeśli nie znalazłeś interesujących Cię zagadnień – więcej znajdziesz TU!
1. Jak zamówić hosting WWW?
Przedstawiamy krok po kroku, jak zamówić hosting dla strony internetowej.

  • Wybierasz interesujący Cię pakiet spośród opcji dostępnych tutaj: http://www.hekko.pl/hosting_www.html. Różnice pomiędzy pakietami występują tylko w transferze miesięcznym i pojemności konta.

  • Rejestrujesz konto w panelu klienta Hekko. Rejestrację można przeprowadzić dwojako: zaraz po wyborze pakietu poprzez opcję ZAMÓW (pod cennikiem) lub bezpośrednio z Panelu Klienta. Jeśli nie jesteś jeszcze użytkownikiem serwisu, wypełniasz formularz (opcja: NIE MASZ JESZCZE KONTA? ZAREJESTRUJ SIĘ). Zapamiętujesz login oraz hasło.

  • Zamawiasz konto www wypełniając pola: LOGIN DO PANELU ADMINISTRACYJNEGO (nazwa licząca sobie od 3 do 8 znaków, której będziesz używać do logowania się na Direct Admin), a także stosowane zamiennie pola SUBDOMENA i WŁASNA DOMENA. Twój adres będzie miał na początku następującą formę „moja nazwa.hekko24.pl”. Jeśli wybrana przez Ciebie nazwa nie jest jeszcze zajęta, potwierdź zamówienie. Otrzymawszy wiadomość o poprawnie zrealizowanej operacji, możesz dodatkowo zamówić domenę (etap D) lub przejść od razu do etapu E.

  • Zamawiasz domenę – jeśli nie zamknąłeś okna z etapu C, wchodzisz w opcję ZAMÓW DOMENĘ. Wówczas ukaże się lista dostępnych domen, z których wybierasz jedną (z wariantów funkcjonalnych lub regionalnych). Po kliknięciu SPRAWDŹ dowiesz się, czy jest wolna. Jeśli tak, dodajesz ją do koszyka, zamawiasz i potwierdzasz zamówienie.

  • Testujesz i płacisz. Przez 14 dni możesz bezpłatnie testować usługę. Wiadomość o wysokości opłat dostaniesz na skrzynkę pocztową. Będzie ona również dostępna w Panelu Klienta (zakładka PŁATNOŚCI). Nieopłacenie usługi będzie równoznaczne z rezygnacją.

  • Korzystasz z serwera. Wysłana na Twojego maila wiadomość aktywacyjna będzie zawierała wszelkie potrzebne Ci do logowania dane. Dzięki panelowi administracyjnemu możesz zarządzać domenami, kontami FTP i pocztowymi, filtrami antyspamowymi itd.

    Gotową stronę na konto wrzucisz, używając klienta FTP.


2. Ile czasu będę czekać na aktywację konta?
Konto zostanie uruchomione w czasie kilku minut od momentu złożenia zamówienia – szczegółowe informacje zostaną przesłane e-mailem.

3. Back-up danych– z jaką częstotliwością jest realizowany w Hekko?
Back-upy automatycznie wykonują się co noc, a następnie są przechowywane w innym miejscu przez siedem dób. Dzięki samoaktualizującej się kopii przyrostowej, w każdym momencie można odzyskać dane kontaktując się z nami.

4. Zamówiłem usługę na okres testowy. Czy mogę z niej zrezygnować?
Przez 14 dni można bez zobowiązań korzystać z naszej usługi. Nieopłacenie faktury po upływie tego okresu będzie równoznaczne z rezygnacją z zakupu.

Będziemy wdzięczni za pozostawienie informacji o przyczynie rezygnacji – postaramy się maksymalnie usprawnić i uatrakcyjnić ofertę.

5. Zliczanie obciążenia procesora – jak to działa?
System zliczania obciążenia procesora działa analogicznie do zliczania limitu transferu miesięcznego. Następuje tuż po godz. 00:00 i zlicza dzień miniony. Od 1 dnia każdego miesiąca sumowany jest czas, w którym procesor był zajmowany przez skrypty (jego wywołanie to ok. 0,001-0,1s czasu procesora).

Na Hekko.pl konta mają regulaminowe limity. 1% to 1 punkt (864 sekundy). 3% limitu to 93 punkty, które mogą być wykorzystane w ciągu całego miesiąca.

Oprócz tego liczone jest obciążenie serwera MySQL.

6 Co się dzieje po wyczerpaniu miesięcznego limitu transferu?
W przypadku przekroczenia limitu, blokujemy usługę aż do 1 dnia kolejnego miesiąca. Uprzednio wysyłamy wiadomości przypominające o zbliżającym się końcu transferu.

7. Do jakich serwerów DNS mogę podpiąć domeny?
- Dla hostingu www, dedykowanego i reseller posiadamy adresy DNS:
NS1: ns1.hekko.net.pl
NS2: ns2.hekko.net.pl

- Dla serwerów VPS posiadamy adresy DNS:
NS1: ns3.hekko.net.pl
NS2: ns4.hekko.net.pl

8. Propagacja DNS – co to jest?
Zmieniając wpisy w DNS dla domeny, należy wziąć pod uwagę to, że serwery z opóźnieniem będą kierować do konkretnej domeny w innym miejscu. Nowy adres IP serwera będzie się w tym czasie rozpowszechniał w sieci – i to właśnie nazywamy propagacją. Trwa ona od kilku do kilkunastu godzin aż do momentu, kiedy strona internetowa w każdym miejscu będzie widoczna z nowego serwera.

9. Czy mogę zalogować się na swoje konto przez protokół SSH?
Tak, ale wyłącznie w przypadku hostingu dedykowanego i serwerów VPS. Dla hostingu www/reseller takiej możliwości nie ma.

10. Na początku strony w przeglądarce/pliku wyświetla mi się „ďťż”. Co to jest i co z tym zrobić?
Początek „ďťż” w pliku lub przeglądarce oznacza, że system Windows dołączył nam w komplecie BOM (Byte Order Mark). Zwykle jest to znak, że automatycznie zapisano bądź edytowano stronę w notatniku z Windows. Jeśli opcja BOM jest uciążliwa w użytkowaniu, można zmienić edytor plików na inny, np. notepad ++ i w nim zmienić przeformatować plik na „bez BOM”.

11. Czy w czasie trwania umowy mogę zmienić pakiet na wyższy?
Tak. Stosownych zmian można dokonać samemu, wchodząc w Panel Klienta. W Usługach Dodatkowych (widocznych po zalogowaniu) znajduje się wykaz pakietów, spośród których użytkownik wybiera jeden. Koszt dokonanej zmiany nie jest uregulowaną na stałe opłatą – zależy m.in. od różnic cenowych między pakietami oraz od tego, ile czasu pozostało do zakończenia umowy.

Po zaksięgowaniu przelewu parametry konta będą zmienione na nowe.


H88 S.A. z siedzibą w Poznaniu, ul. Abpa A. Baraniaka 88, 61-131 Poznań, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000612359, REGON 364261632, NIP 7822622168, kapitał zakładowy 200.000,00 zł w pełni wpłacony.